sunnuntai 3. kesäkuuta 2012

Laivalta (from the ferry)

Perinteiseen tyyliin oltiin tuntia liian aikaisin valmiina lähtemään laivasta ja hikoiltiin nahkahousuissa ootellen lähtöä. Kun saatiin pyörät pakattua meitä hätisteltiin jo pois, viimeisiähän me siellä oltiin, vissiin tuo custom kuskejen pakkaustekniikka on vähän hitaampaa kuin kovalaukkumiehillä.  Lähdettiin laivalta ja ajettiin pikku pätkä jonka jälkeen tauko että saatiin ajovarusteet säädettyä. Kääpiö pudotti ja rikkoi lasinsa, luutavasti tarkoituksella että sai lainata matkanjohtajan laseja. Lisäksi junamies havaitsi että kypäräpuhelimen kuulokkeet oli mykkänä ja matkanjohtaja tarjosi uuden mikrofoni setin käyttöön, vähän se johtojen kestävyys alussa epäilyttikin.

"We followed the tradition and were way too soon ready to leave the ship. Once again we also were the latest one to leave the ship and got angry looks and comments from deckhands. We drove off the harbour and took a quick break to fit our gear. Midget and trainman were so jealous for tour guide and his spare equipment that they broke midgets sunglasses and trainmans helmetphone just that they could borrow tour guide's spare ones."


Kovaa ajoa kesti arvioilta viisitoista kilometriä kun matkanjohtajan kawasakin tekniikka petti. Ei muuta kuin hätävilkut päälle keillä sellaiset oli ja moottoritien pientareelle. Onneksi rikkoutuminen sattui siten että päästiin turvallisesti ja ilman henkilövahinkoja turvallisesti sivuun. Hätäpuhelinkin löytyi parisataa metriä takaisinpäin ja saatiin tilattua hinausauto paikalle. Propsit paikallisiselle autoliiton kavereille,  hyvää englantia puhuivat ja saatiin kohtuullisen ajan jälkeen auto lavalle ja kohti rostockia ja huoltofirmaa.
Sellainen vinkki kaikille muille tielle jäävillä, pitäkää prätkä käynnissä kun odotatte varoitusvilkut päällä apua, junamieheltä pääsi akku loppumaan ja jouduttiin käyttämään hinausfirman starttiapua että saatiin prätkä uudelleen käyntiin, onneksi akku oli helposti saatavilla kolmen laukun ja ruuvin takana.  Tultiin siihen tulokseen että tämä kaikkii johtuu mukana olevasta harleystä, jos se ei hajoa niin ainakin kaikki ympärillä rikkoutuu..



"We had very fun for fifteen kilometers before tour guide's kawasaki broke down.  Luckily we were able to pull to the sideway safely without any personnel damage. We found a emergency phone and called for a tow truck to take the kawasaki to the nearest repair shop (Mario's repair shop).
Tip: if you have to use emergency light with a motorcycle, keep the engine running that you don't consume the batterty as the trainman did. We had to start his motorcycle using backup power from the tow car."






Pienen odottelun jälkeen saatiin diagnoosi korjaajilta, kardaani hajosi. Kuulemma vika on sellainen joka ei pitäisi olla mahdollinen. Normaalisti noilla vehkeillä ajetaan 70 000 - 100 000 km ilman että järjestelmää pitää edes tarkistaa. Nythän tuolla vehkeellä ajettiin 40 000 km ennen kuin se laukesi totaalisesti.
Hajoaminen sattui sopivasti viikonlopulle ja kawa saadaan kuntoon aikaisintaan tiistaiaamuna. Huoltofirman jampat olivat tosi asiallisia ja luonnollisesti kawan korjaus saadaan tehtyä normaalin huoltotöiden ohi.

"We found out that failure with kawasaki shouldn't even be possible. Normally these drive shafts never brake and they even don't have to inspected until 70 000-100 000km. The kawasaki should be repaired by the tuesday. "

Ei sen ihan näin sulaneelta pitäisi näyttää.. "it shouldn't look so melted"







Matkanjohtajan tavarat ylipakattiin junamiehen intikkaan että päästiin hotellille. Ihan kuin olisi ollut goldwingillä liikenteessä.. Matkanjohtaja sai kyydit kääpiöltä. "Trainmans intruder is carrying tour guide's stuff as we seek for the refuge for the weekend. Tour guide took advantage of the situation and enjoyed the back set of midgets HD"

Eli nyt vietellään sitten muutama päivä katsellen Rostockia ja sen lähiympäristöä. Kääpiöllehän tämä on hyvä homma, koska perse on taas muuttunut mustemmaksi ja kukaan ei oikein tiedä miten se kestäisi kovaa ajamista..
"So we are spending few days at the Rostock. This suits the midget well because the decease is spreading and his ass is even blacker than yesterday, nobody knows how he manages all the hard driving.."

Kääpiö on nyt todellakinj muuttumassa tummaksi kuukävelijäksi. "Midget is now really turning to be Michael Jackson"



4 kommenttia:

  1. Ja Junamies sitten lopettaa kääpiön piiskaamisen alkuunsa! Vaikka Saksassa olettekin ei ne nahkahousut sentään kaikkeen oikeuta :D

    VastaaPoista
  2. Pitäsköhän tuolle Riston perseelle perustaa ihan oma blogi? "Kääpiön mustan hanurin seikkailut" tai jotain sen suuntasta. Voisitte ottaa niitä perinteisiä oluttuoppi kuvia yms ja lisätä sitte tämän yhen sankarin persläven aina siihen höysteeksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Koitetaan vähentää kääpiöiden ja muiden nisäkkäiden piiskausta. Hyvä idea tuo blogi, laajennetaan ideaa ja perustetaan blogi teemalla Tonin kardaani ja Riston perse seikkailee taas. Se blogi ei kyllä sitten liity matkailuun mitenkään.

      Pojanpojanpojalle terveisiä, kovaa ajoa tulossa kunhan poikien kardaanit kestää. Jos kielen kanssa on ongelmia niin dumpataan kuten saksassa on tapana
      - Still alive tiimi

      Poista
  3. On se hyvä että en lähteny mukaan.tohon kaikkeen kun lisättäs vielä mun "OHO...eiku siis hupsista" niin morijens.Mut ei muutaku lisää kovaa ajoo...siis pyörillä, ei kääpiöllä!!!

    VastaaPoista